Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pohřebiště lidských vztahů

Tak jsem se dřív trápila. Co mi kdo řekl a neřekl, co mi kdo vyčetl, kdo mi vynadal, kdo mě ignoroval a jak jsem se měla chovat já. Míša mi řekla, že se přetvařuju, Eva zase, že jsem moc vážná a Vlasta dokonce, že jsem nafoukaná. Mirka se urazila, že jsem si s ní málo povídala.

Profesor na vysoké škole mi řekl, že se mám vdát, mít děti a vůbec nestudovat. Říkal to všem osobám ženského pohlaví. Doma byl pod pantoflem a ve škole si léčil na studentkách mindráky. Kluk mi kdysi řekl, že jsem bledá, mám křivé nohy, malou pusu a nos s plošinkou. No kdybych já měla hodnotit, co měl malého, ale nejsem sketa. Možná trefil nos, ale co, mám ho po dědečkovi. Na dědečka jsem pyšná, tak i na ten nos.

Řeči „kamarádek“ jsem sice, já nána, stokrát obrečela, ale přežila, stejně jako pana profesora. Ještě dlouho jsem se u plotny neohřála. Kluka jsem pustila k vodě, teď mám lepšího. Má rád můj nos a mě celou. Už dvacet let mi říká, že jsem krásná a myslí to upřímně. Já ho za to miluju a nejen za to.

Lidé přichází a odchází, někteří zůstávají. Vše ukáže až čas a potíže. V nouzi poznáš ...

Ženy jsou speciální skupina. Odpradávna rivalitní. To odvěký boj o muže. Říkají si různé věci, pletichaří, intrikují, mluví spolu a zase nemluví. Jak jsou muži ušetřeni. Vyříkají si to v hospodě a jdou domů.

Ženy se pohřbívají hlavně slovy. A tak jsem se zase dozvěděla, jaká jsem, co jsem neřekla a měla říct. Ach, kdo se v tom má vyznat. Leč, jsem už velká holka a nehodlám řešit, co se řešit nedá. Trápit se pro blbosti, když den má starostí i tak dost. A vůbec, co jsou to starosti. Každý to vidí jinak. Třeba pacient na onkologii.

Lidské vztahy jsou často jedno velké pohřebiště. Pohřebiště vlastních bolestí, zášti, omezenosti, nesplněných přání, očekávání, lpění, závislosti, hořkosti, nedorozumění. Jedním šmahem lze odsoudit a zahodit. Ale vztah, který nějakou dobu trvá, se nekončí jedním nedorozuměním, jedním slovem. Nebo...Má zůstat pohřben?

Vše je v hlavě. Falešné představy, konstrukce, sebelítost, neláska. Ale jsme jen lidé. Nelze vlézt do cizí hlavy, každý si v ní  musí udělat pořádek sám.

Dnes už se netrápím. Beru věci, jak jsou, nic nečekám a žiju. Pustím si nahlas oblíbenou muziku, tvrdé rockery nebo francouzský šanson, podle nálady. Nechám se unést a už nic neřeším. Život jde dál. Jak zpívá můj oblíbený Freddie: "The show must go on". Ten uměl žít.

A ještě: „Kdybys Jarko, chtěla, klidně se ozvi, ráda tě uslyším. Udělala jsem, co jsem mohla. Dál je to na tobě. Můžeme poslouchat spolu, při sklence vína a říkat si fajn věci a smát se nebo jen tak mlčet a vůbec, na pohřbívání máme času dost. Měj se pěkně.“

Paulo Coelho řekl: „Co záleží na strachu z odmítnutí, na odkládání nějakého činu na jindy, když nejdůležitější ze všeho je žít naplno a s radostí? Teď jsem zavřený v rakvi a je příliš pozdě vrátit se zpátky a prokazovat odvahu, kterou jsem neměl.“

 

Autor: Veronika Bujoková | pátek 7.2.2014 8:36 | karma článku: 13,18 | přečteno: 514x
  • Další články autora

Veronika Bujoková

Migréna a kofein – je skutečným pomocníkem?

Jak se to vezme. Většina migreniků si ráno s chutí vypije kávu a většina má představu, že silná káva může migrenózní záchvat zadržet. Najdou se i argumenty proti. Kofein skutečně může migréně docela rychle zabránit. Avšak reaguje prostřednictvím závislosti. Mnoho pacientů trpících migrénou pije kávu kvůli nízkému krevnímu tlaku. Na chvíli káva pomůže, ale po dvou až třech hodinách účinek odezní a člověk se cítí ještě hůř než předtím. Blížící se únava vyžaduje další kávu a ta může vést k migréně.

12.2.2014 v 8:36 | Karma: 11,37 | Přečteno: 3167x | Společnost

Veronika Bujoková

Susan na to vyzrála

Od doby, kdy téměř padesátiletá žena vstoupila na jeviště soutěže Britain ́s Got Talent, uplynulo už pár let. Mezitím se tam vystřídalo mnoho dalších. Všichni zažili dlouhé čekání, únavu a stres, někteří se setkali s úšklebky, nesouhlasným mručením či pobavenými pohledy. Jen pár vyvolených zažije pocit slávy. Takové už soutěže jsou.

31.1.2014 v 8:36 | Karma: 14,91 | Přečteno: 574x | Společnost

Veronika Bujoková

Red Bull že dává křídla?

Po staletí se vypráví příběh o jednom vládci, který často zval hosty do svého paláce. Dostalo se jim královského zacházení. Brzy však měli poznat, jak je vládce krutý. Byl pro ně připraven velký pokoj s krásnou postelí. Každý z hostů se však musel přesně vejít do jejích rozměrů. Pokud se nestalo, byly mu nemilosrdně useknuty nohy nebo byl bolestivě natahován. Mnoho jich přišlo o život.

9.1.2014 v 8:36 | Karma: 10,75 | Přečteno: 536x | Společnost

Veronika Bujoková

„Malá Praha“, které slunce přeje

Klikatí se v hustém porostu stromů, pomalu a jistě stoupá. Kdo vytrvá, naskytne se mu pohled z dávných dob. Čas se tu opravdu tak trochu zastavil.

19.12.2013 v 8:36 | Karma: 13,30 | Přečteno: 405x | Fotoblogy

Veronika Bujoková

Oči, které neklamaly

Vytvořil rekord v nominacích na Oscara. Nominován byl osmkrát, sošku nikdy nezískal. Na ocenění si však nijak nepotrpěl. I přes alkoholové eskapády, kouření nefiltrovaných cigaret a různé zdravotní potíže se dožil úctyhodných 81 let. Zemřel v sobotu 14. prosince.

17.12.2013 v 8:36 | Karma: 24,30 | Přečteno: 3573x | Kultura
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biskupové se distancovali od Zemanovy akce v Arcibiskupském paláci

24. dubna 2024  19:05,  aktualizováno  21:31

Pražský arcibiskup Jan Graubner se distancoval od akce, při které byla minulý týden v...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Maďarský zákon o svrchovanosti dráždí europoslance, mají „vážné obavy“

24. dubna 2024,  aktualizováno  20:25

Nový maďarský zákon o svrchovanosti, který má bránit zásahům zvenčí do národní politiky, v rezoluci...

Ukrajina tajně použila střely dlouhého doletu, nová pomoc vítězství nezaručí

24. dubna 2024  20:19

Ukrajinská armáda už začala používat balistické rakety dlouhého doletu. Tajně jí je poskytly...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 96
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 959x
Mám ráda dobré knihy, dobrou muziku, dobré jídlo, lidi, zvířata, les a řeku. Miluji především rodnou Šumavu. Ráda se učím, ráda pomáhám druhým. Bez zdraví však nic není.
Redaktorka webu www.diety-recepty.cz