Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bude líp

Před časem mě zaujal článek s názvem: „Nenávidím nadpisy.“ Slovo nenávidím nerada používám, takže bych napsala: „Nemám ráda rozepsané články.“

Každodenní život přináší člověku spoustu námětů. Zajímaví lidé, různé situace. Třídím myšlenky a píšu. Těším se na chvíli, až budu moci přenést obsah z hlavy do počítače. Ale člověk míní…

Často se stává, že v hlavě i zůstane. Nápady přicházejí, odcházejí, některé se uloží, přijdou zase nové. A život běží. Říkám si: „Napíšu to později.“ Ale kdy? Každodenní život nepřináší jen krásné myšlenky, ale především povinnosti. Spoustu práce, chod domácnosti. A hlavně děti.

Děti jsou moc fajn, život bez nich si neumím představit. Jen někdy, přiznám se, když už toho mám nad hlavu. Ale který rodič občas nemá. Pak se ráda vrátím a vím, že bych neměnila.

Pokud si člověk stanoví priority a má jasno v tom, co chce a co ne, ušetří si hodně trápení.

Tvořit je krásné. Články, knihy, časopisy, fotografie, obrazy, filmy, sochy. Člověk vnáší do díla svoje  pocity, radost i smutek, vzniká dílo. Ale co by to bylo za člověka, který tvoří a vedle něj roste jeho dítě jako kůl v plotě. Nikdo na něj nemluví, nikdo mu neřekne, co je správné a co není, co se dělá a co se nedělá. Nikdo ho nepochválí, nepovzbuzuje, ale také nepokárá, neukáže cestu. Přijde na svět malý človíček, který potřebuje naše slova, ruce, náš vzor. Vzniká malé umělecké dílo. Pak se děti vydají vlastní cestou a budou v díle pokračovat. Nebo také ne.

Naši potomci stojí za tu námahu, je to ta nejlepší investice, smysl života. Znamená to však hodiny práce, úsilí, obětavost, trpělivost, odvahu, ale také umění nastavit si zrcadlo, protože naše děti jím jsou. Když toto všechno člověk dokáže, vyhrává. A chyby? Ty máme každý. Nejde o dokonalost, ale o podstatu a co člověk předá. Aby se člověk za „svoje dílo“ nemusel stydět.

Škola učí, společnost nabízí člověku příležitosti, ale rodina vychovává. Především máma, která je nositelkou života a tráví s dětmi nejvíce času. Muž a otec má být především příkladem.

Můj manžel má velkou výhodu. Napíše článek nebo nějakou práci třeba v úplném chaosu. Dokáže se odpoutat, nevidí, neslyší. Tohle štěstí nemám, ale nelituji, zvykla jsem si.

Hodně jsem o tom přemýšlela. Je krásné psát, malovat nebo fotografovat třeba smějící se děti. Ale děti, rodina, to je moje priorita. Jednou si půjdou svojí cestou, zůstanou vzpomínky a čas, hodně času. Manžel mi často říká: „Neboj, bude líp.“

Nedávno měl náš malý syn skvělý nápad. Chtěl vytáhnout starý psací stroj. Mezi samými počítači zatoužil po jeho kouzlu. Moc nadšená jsem nebyla. Pracně ho vytahovat, očistit a trochu zprovoznit. Syn byl nadšen. Ťukal celé dopoledne a pak mi s hrdostí přinesl svoje dílo. Na konci záplavy různých písmen a znaků, které zkoušel, stála věta: STEBOU  JE   MI NNEJLEPE  MAM  TE MOCMOC RAD MAMINKO TVUJ JJJJJJJJ.“

Nakonec té námahy nelituji. Nelituji ničeho. Litovat bych mohla jen toho, co jsem neudělala. Těším se na další dny a vím, že bude líp.

Další články autora

Úcta a sebeláska jako denní porce zdraví

Někdy je to námaha

Džentlmen jako opak frustráta

Vydláždili ráj a postavili na něm parkoviště

 

Autor: Veronika Bujoková | úterý 2.4.2013 15:55 | karma článku: 6,93 | přečteno: 259x
  • Další články autora

Veronika Bujoková

Migréna a kofein – je skutečným pomocníkem?

Jak se to vezme. Většina migreniků si ráno s chutí vypije kávu a většina má představu, že silná káva může migrenózní záchvat zadržet. Najdou se i argumenty proti. Kofein skutečně může migréně docela rychle zabránit. Avšak reaguje prostřednictvím závislosti. Mnoho pacientů trpících migrénou pije kávu kvůli nízkému krevnímu tlaku. Na chvíli káva pomůže, ale po dvou až třech hodinách účinek odezní a člověk se cítí ještě hůř než předtím. Blížící se únava vyžaduje další kávu a ta může vést k migréně.

12.2.2014 v 8:36 | Karma: 11,37 | Přečteno: 3167x | Společnost

Veronika Bujoková

Pohřebiště lidských vztahů

Tak jsem se dřív trápila. Co mi kdo řekl a neřekl, co mi kdo vyčetl, kdo mi vynadal, kdo mě ignoroval a jak jsem se měla chovat já. Míša mi řekla, že se přetvařuju, Eva zase, že jsem moc vážná a Vlasta dokonce, že jsem nafoukaná. Mirka se urazila, že jsem si s ní málo povídala.

7.2.2014 v 8:36 | Karma: 13,18 | Přečteno: 514x | Společnost

Veronika Bujoková

Susan na to vyzrála

Od doby, kdy téměř padesátiletá žena vstoupila na jeviště soutěže Britain ́s Got Talent, uplynulo už pár let. Mezitím se tam vystřídalo mnoho dalších. Všichni zažili dlouhé čekání, únavu a stres, někteří se setkali s úšklebky, nesouhlasným mručením či pobavenými pohledy. Jen pár vyvolených zažije pocit slávy. Takové už soutěže jsou.

31.1.2014 v 8:36 | Karma: 14,91 | Přečteno: 574x | Společnost

Veronika Bujoková

Red Bull že dává křídla?

Po staletí se vypráví příběh o jednom vládci, který často zval hosty do svého paláce. Dostalo se jim královského zacházení. Brzy však měli poznat, jak je vládce krutý. Byl pro ně připraven velký pokoj s krásnou postelí. Každý z hostů se však musel přesně vejít do jejích rozměrů. Pokud se nestalo, byly mu nemilosrdně useknuty nohy nebo byl bolestivě natahován. Mnoho jich přišlo o život.

9.1.2014 v 8:36 | Karma: 10,75 | Přečteno: 536x | Společnost

Veronika Bujoková

„Malá Praha“, které slunce přeje

Klikatí se v hustém porostu stromů, pomalu a jistě stoupá. Kdo vytrvá, naskytne se mu pohled z dávných dob. Čas se tu opravdu tak trochu zastavil.

19.12.2013 v 8:36 | Karma: 13,30 | Přečteno: 405x | Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Byla tam snaha mě zpochybnit, řekla Hynková Vrbová u soudu s Cimickým

23. dubna 2024  11:02,  aktualizováno  16:18

Je důležité, aby se na oběti sexuálního násilí nahlíželo jako na ty, kterým se má věřit, ne je...

Na sídlišti v Písku někdo zastřelil ročního psa, majitel se teď bojí o děti

23. dubna 2024  16:15

Neznámý člověk za bílého dne střelil vzduchovkou mladou fenku na zahradě na píseckém sídlišti...

Munice, která spustila evakuaci ve Skvrňanské ulici v Plzni, byla nefunkční

21. dubna 2024  20:30,  aktualizováno  23.4 16:14

Policie kvůli nálezu munice ve Skvrňanské ulici v Plzni evakuovala v neděli okolní byty i okolí. V...

Policie pátrá po dezinformátorovi Zítkovi. Nedorazil k soudu

23. dubna 2024  15:54

Policie pátrá po dezinformátorovi Pavlu Zítkovi. O pátrání informovala na svém webu v úterý...

  • Počet článků 96
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 959x
Mám ráda dobré knihy, dobrou muziku, dobré jídlo, lidi, zvířata, les a řeku. Miluji především rodnou Šumavu. Ráda se učím, ráda pomáhám druhým. Bez zdraví však nic není.
Redaktorka webu www.diety-recepty.cz