Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Když se to stalo, byl sám

Pracoval v kancelářském boxu Hewlett-Packard. Brzy ráno tam v osamělém klidu pročetl technické časopisy, prostudoval návody k čipům a v hlavě připravil konstrukční návrhy. Po práci jel domů sníst rychlý polotovar a pak se vrátil do práce, kde byl konečně zase sám. Období klidných nocí a osamocených rán popisuje jako „největší jízdu“. Dne 29. června 1975 přišel den „D“.

Dokončil stavbu prototypu stroje, ťukl do několika kláves a na monitoru se objevila písmenka! Průlomový okamžik. Byl při něm úplně sám.

Hodinám práce ve firmě předcházelo mnoho jiných. Studium odborných článků a neustálé zkoušení. Nenápadný konstruktér kalkulaček, od tří let posedlý elektronikou. Ještě než sestavil první počítač, prožil, jak později řekl, nejdůležitější večer svého života. To když jednou v noci nesměle vstoupil do garáže podobných nadšenců. Připojil se k partě chlapů, kteří se rozhodli, že z obra, který slouží jen univerzitám a firmám, udělají normální počítač přístupný všem. Nepřišel se bavit, ale dívat. Je nadšen, že se ocitl mezi spřízněnými dušemi. Doma si dělá první návrh počítače s klávesnicí a obrazovkou, jaký používáme dnes. O tři měsíce vyrobil prototyp tohoto stroje a deset měsíců nato společně se Stevem Jobsem založili Apple Computer. Nesmělý mladík Steve Wozniak.

Mohli bychom říci, že Wozniak měl úspěch díky spolupráci ve skupině. Vypadá to tak, ale není. Potřeboval pozorovat, ale jinak měl svůj svět. Skupina nadšenců mu obrovsky pomohla. Ne v tom, že by vytvořil svojí kreativní skupinu, jak je to obvyklé, ale aby mohl uskutečnit svůj sen. Jsme zvyklí na tvrzení, že pro inovaci a úspěch je třeba práce ve skupině extrovertů se společenskou atmosférou. Wozniak pracoval sám. Nesmělý, ale nadšený introvert, jdoucí pevně za svým cílem.

Dětem, které touží vytvořit něco velkého, řekl a dal tuto radu:
„Většina vynálezců a techniků, s nimiž jsem se setkal, jsou jako já – stydliví, uzavírajíc se do své mysli.  Velká většina jsou téměř jako umělci. Nejlépe pracují o samotě, kdy mohou mít kontrolu nad prací, bez dalších lidí, kteří by vynález upravovali. Pokud patříte k těmto technikům, kteří jsou vynálezci a umělci v jednom, pak – pracujte sami! Nejlépe budete schopni navrhnout revoluční výrobky a zařízení, budete-li na nich pracovat sami. Ne v nějaké komisi, ne v nějakém týmu.“

Společenští extroverti mají zelenou, na rozdíl od nesmělých introvertů. Klade se důraz na týmovou práci, společenské vystupování, schopnost práce ve stresu, vše pro rozvoj firmy.

„Buď více aktivní, komunikuj, bav se ve skupině, buď odvážná a budeš úspěšná, buď průbojná a budeš bohatá, emoce pryč.“ Kolik takových a dalších slov jsem slýchávala stále dokola. Jako silnému introvertovi mi to nebylo zrovna příjemné, ale přežila jsem to. Chápu, že to někteří mysleli dobře, chápu, že to někteří prostě nechápou. Dnes už mi to nevadí. Jsem svým pánem. Nepotřebuji, aby mi někdo říkal, co mám dělat a musel mě kontrolovat, jestli dělám a jak. Pravidla si určuji sama, s výhodami i důsledky. Nemusím se přetvařovat a dokazovat, že jsem schopná pracovat v týmu a ve stresu a pod tlakem a pro firmu i život položím.

Říká se, každému jeho nebe. Já jsem to svoje našla, jako třeba Wozniak a jiní. Své by mohl vyprávěti Steve Jobs, ale už bohužel není mezi námi. I proto nemá cenu se trápit. Život letí, tak proč si ho znepříjemňovat. Děkuji Susan Cainové za její skvělou knihu Ticho. Mě, introverta, naprosto strhla, rozesmála, nedala dva dny klidu, než jsem ji přečetla, ale především potěšila, že snad opravdu nejsem podivný nespolečenský blázen.

Boj s vlastním tělem

Je libo chléb?

Przniči lidských životů

Meryl Streep nezklamala

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Veronika Bujoková | středa 1.5.2013 15:55 | karma článku: 9,63 | přečteno: 815x
  • Další články autora

Veronika Bujoková

Migréna a kofein – je skutečným pomocníkem?

Jak se to vezme. Většina migreniků si ráno s chutí vypije kávu a většina má představu, že silná káva může migrenózní záchvat zadržet. Najdou se i argumenty proti. Kofein skutečně může migréně docela rychle zabránit. Avšak reaguje prostřednictvím závislosti. Mnoho pacientů trpících migrénou pije kávu kvůli nízkému krevnímu tlaku. Na chvíli káva pomůže, ale po dvou až třech hodinách účinek odezní a člověk se cítí ještě hůř než předtím. Blížící se únava vyžaduje další kávu a ta může vést k migréně.

12.2.2014 v 8:36 | Karma: 11,37 | Přečteno: 3170x | Společnost

Veronika Bujoková

Pohřebiště lidských vztahů

Tak jsem se dřív trápila. Co mi kdo řekl a neřekl, co mi kdo vyčetl, kdo mi vynadal, kdo mě ignoroval a jak jsem se měla chovat já. Míša mi řekla, že se přetvařuju, Eva zase, že jsem moc vážná a Vlasta dokonce, že jsem nafoukaná. Mirka se urazila, že jsem si s ní málo povídala.

7.2.2014 v 8:36 | Karma: 13,18 | Přečteno: 514x | Společnost

Veronika Bujoková

Susan na to vyzrála

Od doby, kdy téměř padesátiletá žena vstoupila na jeviště soutěže Britain ́s Got Talent, uplynulo už pár let. Mezitím se tam vystřídalo mnoho dalších. Všichni zažili dlouhé čekání, únavu a stres, někteří se setkali s úšklebky, nesouhlasným mručením či pobavenými pohledy. Jen pár vyvolených zažije pocit slávy. Takové už soutěže jsou.

31.1.2014 v 8:36 | Karma: 14,91 | Přečteno: 574x | Společnost

Veronika Bujoková

Red Bull že dává křídla?

Po staletí se vypráví příběh o jednom vládci, který často zval hosty do svého paláce. Dostalo se jim královského zacházení. Brzy však měli poznat, jak je vládce krutý. Byl pro ně připraven velký pokoj s krásnou postelí. Každý z hostů se však musel přesně vejít do jejích rozměrů. Pokud se nestalo, byly mu nemilosrdně useknuty nohy nebo byl bolestivě natahován. Mnoho jich přišlo o život.

9.1.2014 v 8:36 | Karma: 10,75 | Přečteno: 536x | Společnost

Veronika Bujoková

„Malá Praha“, které slunce přeje

Klikatí se v hustém porostu stromů, pomalu a jistě stoupá. Kdo vytrvá, naskytne se mu pohled z dávných dob. Čas se tu opravdu tak trochu zastavil.

19.12.2013 v 8:36 | Karma: 13,30 | Přečteno: 405x | Fotoblogy
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Ukrajinská armáda zaútočila na přístavy v Černém moři, cílila na sklady s ropou

17. května 2024  6:42

Ruská obrana v noci čelila rozsáhlému útoku dronů na Sevastopol a další přístavní město...

Ruské letouny omylem svrhly nejméně 38 bomb na vlastní území, píší i ruská média

17. května 2024  6:31

Nejméně 38 leteckých bomb svrhly ruské letouny za poslední tři měsíce na ruské a okupované území na...

Sudetští Němci pořádají třídenní sjezd. Zúčastní se český velvyslanec

17. května 2024  6:15

V bavorském Augšpurku začíná třídenní sudetoněmecký sjezd, který se krátce před volbami do...

Bakterie z vody letos zabíjí častěji, zemřelo už 23 lidí. Řada nákaz uniká

17. května 2024

Premium Kromě jiných infekcí se v Česku letos více šíří i smrtelnější legionářská nemoc, která se...

  • Počet článků 96
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 959x
Mám ráda dobré knihy, dobrou muziku, dobré jídlo, lidi, zvířata, les a řeku. Miluji především rodnou Šumavu. Ráda se učím, ráda pomáhám druhým. Bez zdraví však nic není.
Redaktorka webu www.diety-recepty.cz