Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Každý dostane, co si zaslouží

Ve škole říkali, že je k ničemu. Jen jedna učitelka mu opakovala: "Jsi dobrý!" On těm magickým slovům uvěřil. Na vojně byl surově zbit a bojoval o život. Léčil se u muže, jehož metody učení byly, mírně řečeno, velmi svérázné. Uzdravil se a začal studovat. Dnes je doktorem psychologie, pedagogiky, doktor filosofie v medicíně, profesor, ale jak říká, obyčejný člověk. Napsal několik bestsellerů, vysvětluje jak být zdravý a šťastný. Pořádá semináře po celém světě s mottem: „Převzít aktivní úlohu při léčení svých nemocí a nad životem.“ Jeho příběh mne zaujal, stojí za to.

Měl jsem pět pacientů s Parkinsonovou chorobou. Všichni se uzdravili. Nemožné! Kde a jak se léčili? Nasadilo mi to brouka do hlavy, rozhodl jsem se to místo navštívit.

Vysoko v horách existuje „Chrám přívrženců ohně“, kam přijímají každých 40 dnů skupinu lidí toužících po uzdravení. Šli se mnou přátelé, režisér a televizní operátor. Natáčeli pořad „Svět kolem nás.“ Chtěli jsme také zažít ten zázrak uzdravení.

Ve stanovený den jsme byli na místě, odkud nás měli dopravit k Chrámu. Vede tam 26 kilometrů dlouhá cesta, pouze pro pěší nebo osly. Pro nás tři zbyli dva. Televizní operátor měl 130 kilogramů, pět podbradků, obrovský pupek, ale romantickou duši. Rozhodli jsme naskládat na osly aparaturu a vyrazili jsme. Moje boty do města začaly v hornatém terénu ztrácet formu a moje nohy taky. Statečně jsem šel s myšlenkou, že to zvládnu. Stanu se vyhlášeným lékařem. Dorazili jsme o půlnoci.

Ráno nás vzbudili se slovy, abychom v Chrámu nehřešili, jinak budeme pomáhat s hospodářstvím - nosit vodu. Ukázalo se, že hřích je chodit zamračen. Všichni mniši se usmívali a chodili rovně, jakoby spolkli klacek.

Ptal jsem se naivně, kdy začnou léčit, určovat diagnózu, než mi došlo, že tady nikdo nikoho nikdy léčit nebude. Šok! A nešlo odjet.  A chodit s přiblblým úsměvem na rtech, když vše uvnitř vře! Usmívat? Chvíli člověk vydrží, ale pak se vrátí do starých kolejí a nasadí ksicht.

Začalo představení. Většina lidí, včetně mě, šla pomáhat s „hospodářstvím“. Přes šesti set metrový vertikální skalní převis a pak po serpentinách 4 km tam i zpátky. To jsme šli včera v noci stejnou cestou? Málem jsem potratil! Vertikální stěna byla vyšší než věž Ostankino a chvílemi se šlo po kládách zatlučených do skály, které měly funkci padacího mostu jako obrana před nepřáteli.

Musel jsem donést šestnáct litrů vody, plus pětikilový džbán, dohromady tedy 21 kilogramů! V takových podmínkách je nejpohodlnější nést náklad na hlavě. Tehdy jsem poznal, k čemu je páteř skutečně určena. Má zajistit, aby nám hlava nespadla do kalhot!

Vrátil jsem se zcela vyčerpán, ale pro každý případ s úsměvem na tváři. Najednou ke mně přistoupil jeden z mnichů a žádá, abych došel ještě jednou pro vodu.“ Proč? Já už pro ni byl!“ Nehledě na to, že jsem muž, začínám hrůzou pociťovat předporodní stahy. Snažím se vykroutit. Včera jsem ušel 26 kilometrů, dnes 8, bez jídla, zato s otoky na nohou a hlavou k prasknutí. Mnich mi ukázal na okno, kde seděl jiný s dalekohledem! Nezbývalo, než jít zpátky. Šel jsem dolů a chvílemi hlasitě řval: „A-a-a!! Je to tu samý idiot, který mě má potřebu trápit! Nasadil jsem pološílený úsměv a všem říkal: „Usmívej se, ty idiote, pozorují tě dalekohledem! Za konzultaci mi do džbánu nalij půl litru vody.“ Teď už se v mé nádobě něco pleskalo. Chvíli jsem si poseděl, aby uběhlo trochu času a vydal se zpátky.

Ač už byla při návratu tma, usmíval jsem se. Co když mají dalekohled s nočním viděním?! Hladový a zmožený jsem se dohrabal do své cely, s úlevou vydechnul a zbavil se idiotského úsměvu, ale najednou pocítil něčí pohled. Málem se mi zastavilo srdce. Znovu se mi roztáhla ústa až k samým uším, prudce jsem se otočil a uviděl se v zrcadle! Ztrhaný a zaprášený obličej s nepřirozeně širokým úsměvem. Padla na mne hysterie. Hlasitě jsem se řehtal absurditě situace, kterou jsem si sám vytvořil. Přiběhli přátelé, nejdříve se také smáli, ale co se dost nasmáli, začali si mě podivně prohlížet.

Už vím, proč se pacienti vyhýbali odpovědi na otázku, jak a čím je léčili. „Víte, to se těžko vysvětluje.“

Ubývalo lidí táhnoucích se s vodou. Za týden už nebyl nikdo. Pak nás svolali a poděkovali za světlo, které přinášíme do Chrámu a budeme-li chtít vodu, ukázali směrem k domečku. Přírodní pramen!

Džbán s vodou je jen způsob sdělení prosté skutečnosti mozkem přes nohy. Každý si myslel, že je chytrý, každý měl své ambice. Aby z nás dostali všechno přejaté, vymysleli si způsob sloužící k léčení namyšlenosti. Také jsem tam přišel se svým statutem, nacpaný vědomostmi. Oni jsou blbci a já jsem tak chytrý. Za pouhý týden se jim ze mne podařilo udělat normálního člověka! Tam jsem se setkal sám se sebou. Začali mě znovu zajímat kytičky a mravenci. Cítil jsem se jako dítě. I ostatní zapomněli na své hodnosti a městská mimika byla nyní považována za něco divného, všichni usmívali. Že jsou dospělí směšní při dětských hrách? Ale my je hráli. To pro nás byl přirozený stav.

A lidé začali říkat: „Je mi lépe,“ „Pustilo mě to.“ Spojoval jsem si to s počasím, přírodou. Teprve potom jsem zjistil, že hlavní tajemství se váže k držení těla a k mimice.

Za čtyřicet dní jsem opustil Chrám. Po cestě jsme potkali další skupinu lidí toužících po uzdravení. To jsou ale držky! Tlupa se na nás vrhla: „Pomohlo to? Co jste měli za nemoc? Čím to léčí? Pomáhá to?"

Odpověděl jsem: „Každý dostane, co si zaslouží!“

A moji přátelé? Operátor zhubnul a jeho váha se drží na 85 kilogramech. Vyléčil se ze všech svých nemocí. Největší úspěch zaznamenal režisér. Přestal pít a znovu se oženil se svou bývalou ženou.

A kdo je náš hrdina?

Mirzakarim Sanakulovič Norbekov je učitel alternativní medicíny původem z Uzbekistánu. Léčí lidi na celém světě jedinečným samo uzdravovacím procesem a omlazovacím systémem. Kombinuje starověkou „súfijskou“ praktickou medicínu a nejnovější objevy medicíny. Jeho metodami se člověk stává pánem svého zdraví a hlavně života. Pomohl a stále pomáhá více než 2 000 000 lidí na celém světě. Do 10 dnů se lidé učí samostatně zlepšit svoji tělesnou kondici bez léků a vnějšího zásahu. Samo uzdravení je možné tím, že se odstraní příčina, tělo se uzdravuje bez cizí pomoci.

Jeho jedinečná kniha stojí za to už proto, že zcela osobitým humorem sděluje vážné věci, autor si nebere servítky, vše říká na rovinu. Někdy kruté, ale pravdivé a účinné. Účinné opravdu, protože díky němu už nevím, kde mám brýle, prostě je nepotřebuji. A že jsem těch dioptrií měla. Konečně se mi zase dobře píše.

Řídit si svůj život

Jak zhubnout a udržet si váhu?

Autor: Veronika Bujoková | pondělí 27.5.2013 8:36 | karma článku: 17,80 | přečteno: 875x
  • Další články autora

Veronika Bujoková

Migréna a kofein – je skutečným pomocníkem?

Jak se to vezme. Většina migreniků si ráno s chutí vypije kávu a většina má představu, že silná káva může migrenózní záchvat zadržet. Najdou se i argumenty proti. Kofein skutečně může migréně docela rychle zabránit. Avšak reaguje prostřednictvím závislosti. Mnoho pacientů trpících migrénou pije kávu kvůli nízkému krevnímu tlaku. Na chvíli káva pomůže, ale po dvou až třech hodinách účinek odezní a člověk se cítí ještě hůř než předtím. Blížící se únava vyžaduje další kávu a ta může vést k migréně.

12.2.2014 v 8:36 | Karma: 11,37 | Přečteno: 3167x | Společnost

Veronika Bujoková

Pohřebiště lidských vztahů

Tak jsem se dřív trápila. Co mi kdo řekl a neřekl, co mi kdo vyčetl, kdo mi vynadal, kdo mě ignoroval a jak jsem se měla chovat já. Míša mi řekla, že se přetvařuju, Eva zase, že jsem moc vážná a Vlasta dokonce, že jsem nafoukaná. Mirka se urazila, že jsem si s ní málo povídala.

7.2.2014 v 8:36 | Karma: 13,18 | Přečteno: 514x | Společnost

Veronika Bujoková

Susan na to vyzrála

Od doby, kdy téměř padesátiletá žena vstoupila na jeviště soutěže Britain ́s Got Talent, uplynulo už pár let. Mezitím se tam vystřídalo mnoho dalších. Všichni zažili dlouhé čekání, únavu a stres, někteří se setkali s úšklebky, nesouhlasným mručením či pobavenými pohledy. Jen pár vyvolených zažije pocit slávy. Takové už soutěže jsou.

31.1.2014 v 8:36 | Karma: 14,91 | Přečteno: 574x | Společnost

Veronika Bujoková

Red Bull že dává křídla?

Po staletí se vypráví příběh o jednom vládci, který často zval hosty do svého paláce. Dostalo se jim královského zacházení. Brzy však měli poznat, jak je vládce krutý. Byl pro ně připraven velký pokoj s krásnou postelí. Každý z hostů se však musel přesně vejít do jejích rozměrů. Pokud se nestalo, byly mu nemilosrdně useknuty nohy nebo byl bolestivě natahován. Mnoho jich přišlo o život.

9.1.2014 v 8:36 | Karma: 10,75 | Přečteno: 536x | Společnost

Veronika Bujoková

„Malá Praha“, které slunce přeje

Klikatí se v hustém porostu stromů, pomalu a jistě stoupá. Kdo vytrvá, naskytne se mu pohled z dávných dob. Čas se tu opravdu tak trochu zastavil.

19.12.2013 v 8:36 | Karma: 13,30 | Přečteno: 405x | Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Zesílíme útoky na sklady západních zbraní, část jsme ukořistili, uvedl Šojgu

23. dubna 2024  15:21

Sledujeme online Ruská armáda zesílí útoky na ukrajinská skladiště, ve kterých jsou uložené zbraně dodávané Západem....

Konec uhlí do roku 2030 nestíháme, stát transformaci brzdí, míní Topolánek

23. dubna 2024  15:20

Pro transformaci a dekarbonizaci energetiky nebude tolik peněz, kolik se očekávalo, a změny...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval nožem

23. dubna 2024  15:03

Policisté zadrželi ve škole v Tachově mladého muže, který nožem vyhrožoval dvěma lidem. Při...

Ředitelem Vojenského zpravodajství by mohl být Bartovský, nahradí Berouna

23. dubna 2024  13:28,  aktualizováno  14:59

Novým ředitelem Vojenského zpravodajství (VZ) by mohl být Petr Bartovský. Kandidáta dnes na...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 96
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 959x
Mám ráda dobré knihy, dobrou muziku, dobré jídlo, lidi, zvířata, les a řeku. Miluji především rodnou Šumavu. Ráda se učím, ráda pomáhám druhým. Bez zdraví však nic není.
Redaktorka webu www.diety-recepty.cz